Skip to content Skip to navigation

פיאט 500 החשמלית בתצוגת האופנה בשנקר: חדשנות חשמלית בסטייל איטלקי

תצוגת הגמר של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בהובלתו של ראש המחלקה אילן בז׳ה ובהפקתו של מוטי רייף, התקיימה ביום ד׳ 28 ביוני 2023, בבית המכולות, בנמל יפו-מחסן 3, ת"א.

מדובר באירוע מרהיב במינו, המביא אלינו את היצירתיות והחדשנות של העולמות האופנתיים והתרבותיים. עם השחקנית גל מלכה והקסמבליסט יוסי מזרחי, היא משלבת אמנות, מוסיקה ואופנה בצורה מרהיבה.
החזון של הסטודנטים והסטודנטיות מתעצם בקרבם להביא אלינו את העתיד של התחום ולחקור בגבורה גבולות חדשנות ויצירתיות.
"עולם העיצוב נמצא בצומת דרכים רווי שינויים ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים בעלי השפעה על כולנו" אומר אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, קולקציות הגמר של הסטודנטים/יות לעיצוב אופנה בשנקר לשנת 2023 מדגישות את המעבר מהתעסקות בדקורציה ונושאים רחוקים, להתעמקות בחוויות אישיות, בדיקת רעיונות, חומרים ונושאים עכשוויים המקיפים את עולמם של הבוגרים. עבודות הסטודנטיות והסטודנטים מהוות מראה חזותית וחומרית למציאות המורכבת בה אנו חיים.

בעין בוחנת אך ביקורתית, בבחינה של הווה ותרבות מקומית אל מול נקודות בהיסטוריה האישית והקולקטיבית, בעסוק מגדרי וחיפוש אחר זהות מינית ובראייה הומוריסטית ואופטימית.

השנה במיוחד אנו קוראים לחזק את קבלת האחר, לעודד שונות תרבותית וחברתית, אנושיות, פלורליזם, הומניזם ולהמשיך לקדם את מגוון הבוגרים מכל גזע. מין, לשון ודת. אני מזמין אתכם/ן לבחון ,להרהר, לחשוב ולהנות.

בתצוגת האופנה יוצגו קולקציות המתמקדות בסוגיות חברתיות בוערות, בכניסתן של טכנלוגיות חדשות, ובחוויותיהם האישיות של הסטודנטים/יות בתקופה הנוכחית.
הקולקציות בוחנות את עולמם האישי- חוויתי של הסטודנטים/ות, את המערכת יחסים המורכבת בין גוף לנפש והחופש למיניות ונזילות מגדרית. 
העולם הווירטואלי שהפך לחלק מתעשיית האופנה מתבטא השנה בעיצוב לדמויות ממשחקי מחשב, דרך יכולות תרגום וייצור דימויים המעבירים רגשות על ידי בינה מלאכותית, ובחינת יכולות ייצור של מגוון חומרים שאינם טקסטיל.
כל אלה מאתגרים את תוצרי הפרויקטים ומאירים מבט ליכולותיהם העתידיות של הסטודנטים/יות.

לתצוגה נותנת חסות סמלת, יבואנית פיאט 500  בישראל, אשר לפני כשנתיים נבחרה להיות המדינה הראשונה מחוץ לגבולות אירופה והשיקה את הפיאט 500 החשמלית החדשה.
הרכב האייקוני שעוצב בהתאם לסטייל איטלקי נועז, הוא חידוש חשמלי לרכב הפיאט 500 שיצא לעולם בשנות ה- 50, השילוב של אופנה ודגם ה 500 משתלב מדויק.